E-wizytówka: minimalizm jest w modzie

Prosta forma nie musi oznaczać małej ilości treści. To, co spędza najczęściej sen z powiek początkujących przedsiębiorców, to wysokie koszty wypromowania swojej marki. Żeby zarabiać, trzeba zaistnień w branży, a to z kolei oznacza promocję w Internecie, w ten sposób jest skonstruowany współczesny świat biznesu. E-wizytówka to strona internetowa, która pozwala przedstawić firmę oraz usługi na własnej stronie www przy niewielkim budżecie.

Po co komplikować?

Współczesny klient liczy każdą sekundę. Docenia możliwość poznania firmy i jej usług w relatywnie krótkim czasie. Wchodzi na stronę internetową i… wszystko ma podane na tacy. Idealnie, prawda? Strona typu wizytówka charakteryzuje się prostą budową oraz intuicyjną nawigacją. Oparta jest na jednym schemacie, a użytkownik bez najmniejszych problemów odnajdzie wszystkie interesujące go informacje.

Klasyczna e-wizytówka składa się z kilku podstawowych elementów. Nie powinno w niej zabraknąć nagłówka, który zazwyczaj przyjmuje formę statycznego banera. Tak naprawdę jest on często niedoceniany, jednak to w dużym stopniu od niego zależy, czy strona zainteresuje użytkownika. To miejsce na pokazanie siebie, zaprezentowanie kim jesteśmy i co nas wyróżnia. Na banerze umieszcza się nazwę firmy, slogan oraz logo.

Drugi element stanowi menu, może znajdować się po lewej stronie lub na całej szerokości strony. W tym miejscu również koncentrujemy się na tym, co ważne. O nas, Oferta i Kontakt – klientowi to w zupełności wystarczy, oczywiście jeżeli zadbamy o wartościową treść. Mała ilość zakładek to także nieznaczna ilość tekstu, co oznacza, że musimy ważyć każde słowo – tekst musi mieć dużą wagę i mały rozmiar, czyli bogatą treść i możliwie jak najmniejszą długość.

Warto się zastanowić

Strona typu wizytówka jest bardzo często postrzegana jako mało atrakcyjna. Użytkownik chce wiedzieć jak najwięcej, a mała ilość zakładek i tekstu mogą mu tego nie zapewnić. Błąd, mogą, a nawet muszą i są w stanie to zrobić.

Przypomnijmy, mała ilość tekstu to nie to samo co mała ilość treści. Jeżeli odpowiednio oddzielimy ziarna od plew, to oszczędzimy użytkownikowi selekcji ważnych dla niego informacji. Pomożemy mu, a on to doceni.

Niewielka ilość tekstu na stronie powoduje, że strona ładuje się szybciej, a to ma wpływ na postrzeganie strony przez użytkownika. Łatwa nawigacja pozwala łatwiej i w krótszym czasie odszukać interesujących go informacji i treści bez niepotrzebnego błądzenia.

Czy można się zawieźć?

Nie ma rozwiązań idealnych, nie ma rozwiązań dla każdego, a zatem e-wizytówka również nie sprawdzi się w przypadku każdej firmy. Na początek to dobry pomysł, szczególnie kiedy nasz budżet nie pozwala nam na większe szaleństwa. Małe firmy z takiej strony mogą korzystać latami i wciąż cieszyć się rosnącymi sukcesami i korzyściami. Jeżeli jednak nasza oferta jest coraz większa, na stronie może zacząć brakować miejsca na to, co nowe. To jest ten czas, kiedy warto wprowadzić zmiany i wskoczyć na wyższy level.