Trendy w projektowych na 2019 rok

Kolejny rok to mniej i bardziej zaskakujące zmiany w dziedzinie projektowania serwisów internetowych. Nie wymaga się już od nich jedynie ładnego wyglądu, a znacznie więcej. To już nie tylko kwintesencja ekspresji oraz kreatywności grafika – strona ma przecież służyć jej użytkownikom. Jakie trendy zaprojektowano na rok 2019? Co pozostało, a co pojawiło się nowego?

Mobilność na fali

To już się nie zmieni! Responsywność witryny internetowej to nie dodatkowy atut, a konieczność. Telefon komórkowy to nie tylko urządzenie do komunikowania się z innymi, a praktyczna alternatywa dla komputera do przeglądania internetu, robienia zakupów online czy planowania i rezerwowania wakacji. Serwis musi się więc dobrze wyświetlać na urządzeniach mobilnych oraz być łatwy w obsłudze, dlatego przydadzą się duże obiekty, które będziemy mogli nacisnąć szybko i bez problemu.

Polubiliśmy minimalizm

Z nim też się nie żegnamy, będąc wiernymi stwierdzeniu „mniej znaczy więcej”. Przyzwyczailiśmy się do przejrzystych, czytelnych, a także jak najbardziej uproszczonych serwisów internetowych. Rezygnujemy z tego, co zbędne, koncentrując się na tym, co potrzebne. Atrakcyjność witryny zwiększamy oryginalnymi połączeniami kolorystycznymi, animowanymi ikonami, filmami video czy przykuwającą uwagę grafiką w tle. Ograniczamy się do minimum, zyskując maksimum.

Przyśpieszamy tempo

Wiele serwisów internetowych wciąż działa zbyt wolno, natomiast społeczeństwo żyje coraz szybciej i również takiego tempa oczekuje od wirtualnego świata. Witryna powinna być skrojona na wzór potrzeb oraz oczekiwań współczesnego użytkownika. Zasoby na niej dostępne muszą wczytywać się szybciej, gdyż inaczej odbiorca zmieni „lokal”, na czym zyska nasza konkurencja. Aby sprostać wymaganiom współczesnego interanuty, konieczne są m.in.: optymalizacja grafiki, właściwy dobór plig-inów, skompresowanie danych czy ograniczenie liczby przekierowań.

Angażujące video

Filmy? Jesteśmy na tak! Filmy w tle? Jeszcze bardziej na tak! To nowy trend, z którym mogliśmy się już spotkać, zwłaszcza na zagranicznych serwisach. W tym roku jednak zwraca się na niego szczególną uwagę – angażujące video w tle nie tylko wzbudza bowiem jego zainteresowanie, lecz także przez cały czas oddziałuje na emocje. Strona jest aktywna, sprawia wrażenie żywej, jakby rozmawiała z odbiorcą. Dla niektórych video w tle na pewno będzie intrygującym zaskoczeniem.

Produkt bohaterem

Jeżeli nie na video, to warto zdecydować się chociaż na grafikę w tle. 2019 rok to czas hero image, czyli dużej grafiki w tle strony internetowej, przedstawiającej głównego bohatera – produkt. To sprawia, że odbiorca podczas pobytu na stronie przez cały czas obcuje z Twoim produktem. Od początku otrzymuje on jasny i zrozumiały komunikat – jesteś tu po to, aby to mieć!

Rok 2019 jest kontynuacją poprzedniego, ale nie brakuje w nim nowości. Serwisy muszą być mobile friendly, maksymalnie uproszczone, ale też przybierać ciekawe, oryginalne formy. Może to dobry moment, by odświeżyć swoją?